Rabu, 30 Disember 2009

HARI KELUARGA 2009 DARUSSYIFA CAWANGAN IPOH

Sesi Bergambar

Majlis Zikir

Us. Mokti mengetuai doa




Muslimat bekerjasama dalam menyediakan hidangan makan malam



Hadiah cabutan bertuah



Us. Zul menyebut nama peserta yang bertuah


Us. Mokti menyampaikan kuliah subuh

Makan Malam bersama keluarga

Sarapan pagi

Aktiviti keluarga

Us. Anuar sedang menjawab soalan kuiz

Acara Mewarna

Acara Keluarga

Kategori Kanak-kanak


Kategori Keluarga

Menghias buah

Kategori kanak-kanak

Kategori ibu


Kategori Keluarga




Hari Keluarga 2009 Darussyifa' Cawangan Ipoh telah berjaya dilaksanakan pada 25-26 Disember 2009 bertempat di Kem Murni, Kampung Jahang Gopeng. Program tahunan ini dilaksanakan bagi mengeratkan persahabatan dan hubungan silaturrahim antara ahli-ahli disamping memeriahkan cuti sekolah anak-anak dengan perbagai aktiviti yang dirancang. Seramai 10 keluarga hadir dalam menjayakan program tersebut. Pada program Hari Keluarga pada kali ini mendapat penyertaan empat keluarga baru berbanding pada tahun lalu. Namun, tiga keluarga yang hadir pada tahun lalu tidak hadir pada kali ini. Secara keseluruhannya, terdapat peningkatan penyertaan namun jumlah bilangan adalah sedikit berkurangan. Pengurangan ini adalah disebabkan keluarga yang menyertai pada tahun ini membawa bilangan ahli keluarga yang lebih kecil berbanding tahun lepas. Sungguhpun masa yang diperuntukkan adalah singkat, namun perbagai aktiviti telah dapat dilaksanakan dengan jayanya. Aktiviti bermula pada 25.12.2009 (Jumaat) dengan pendaftaran peserta, minum petang, solat maghrib berjemaah, bacaan yasin dan zikir, solat isyak berjemaah serta diakhiri dengan makan malam.
Majlis makan malam di adakan dipinggir Sungai Kampar bersama keluarga sambil menonton rakaman Forum Perdana yang mana Tuan Guru Dato' Dr Haron Din merupakan antara ahli panelnya. Untuk mnenghiburkan anak-anak, tayangan filem Geng turut diadakan. Pihak jawatakuasa juga turut mengadakan cabutan bertuah pada majlis tersebut.
Pada 26.12.2009 pula majlis dimulakan dengan solat subuh, kuliah subuh dan usrah yang dikendalikan oleh A.F Us. Mokti b. Uri. Selepas sarapan pagi, majlis diserikan lagi dengan aktiviti sukan keluarga dimana sebanyak lapan acara disediakan terdiri daripada kategori keluarga, kanak-kanak, kategori ibu, kategori remaja lelaki dan perempuan. Majlis diakhiri dengan sesi fotografi dan makan tengahari. Program Hari Keluarga 2009 Darussyifa' Ipoh tamat sekitar jam 1.30 petang. Jawatankuasa Penganjur Hari Keluarga 2009 Darussyifa' Ipoh ingin merakamkan ribuan terima kasih kepada semua peserta yang hadir dan semua kerjasama yang diberikan dalam menjayakan program hari keluarga ini. Tidak lupa jua buat semua ahli-ahli jawatankuasa terlibat yang bertungkus-lumus dalam merealisasikannya.

Pengerusi Program : A.F Us Mokti b. Uri
J/K Penginapan : A.F Us Najib
J/K Program, Permainan & Hadiah : Us. Saiful
J/K Kerohanian : Us. Mokti
J/K Makanan : Us Tajul Ariffin
J/K Keselamatan : Us Rashidie
J/K Penyertaan : Us Zul
J/K Siaraya : Us Adib

* Klik pada gambar untuk imej lebih besar

2 ulasan:

SiHijau berkata...

Assalamua'alaikum..
Jika ada no contact Kem Murni, Kg jahang Gopeng,
boleh email ke nazimwr@gmail.com @ mesej ke 019-6113730..syukran

Maya berkata...

Assalamua'alaikum..
jika ada no contact Kem Murni, Kg jahang Gopeng, boleh tolong emelkan k cwmaisarah@gmail.com @mesej ke 0179241267.. terima kasih

Catat Ulasan