Selasa, 6 Oktober 2009

Hilang keluarga ditipu bomoh

KUALA LUMPUR 5 Okt. - Sebelum ini, Ng merupakan lelaki yang memiliki segala-galanya. Selain memiliki kerjaya stabil sebagai juruaudit, rumah tangganya juga bahagia.
Namun kebahagiaan yang dikecapinya itu retak pada 2003, sejak isterinya mengenali seorang bomoh wanita palsu dan mulai mempercayai perkara karut.
Kini, Ng bukan sahaja kerugian kira-kira RM192,000 diperdaya bomoh wanita itu, malah turut kehilangan isteri dan dua anak perempuan yang meninggalkannya kerana kepercayaan karut sejak dua bulan lalu.
Segala-galanya bermula enam tahun lalu, setelah bomoh tersebut menyatakan kepada isteri Ng bahawa suaminya itu dirasuk 'benda kotor'.
Sehubungan itu, Ng dinasihatkan supaya menjalani upacara membuang 'benda kotor' tersebut dan jika tidak dia akan membawa malapetaka kepada keluarganya.
Walaupun Ng tidak percaya perkara itu, tetapi kerana kasih sayang terhadap keluarga, dia mengikut kehendak isterinya.
Sejak itu, dia sering menjalani upacara itu dan membayar kira-kira RM3,000 kepada bomoh terbabit untuk setiap sesi upacara sehingga mencecah RM110,000.
Ng yang berusia 51 tahun, ketika ditemui di Biro Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA hari ini berkata, dia percaya dirinya dipukau sehingga tidak sedar membuat bayaran kepada bomoh wanita itu.
"Saya rasa dipukau setelah minum air azimat yang diberikan bomoh itu," katanya yang kelihatan masih tidak bermaya.
Ng menambah, setelah enam tahun berlalu, isterinya masih mempercayai bomoh itu yang 'benda kotor' tersebut menghantui keluarga dan rumahnya di Subang Jaya.
"Isteri saya kemudian membawa saya menemui seorang bomoh lelaki pula. Saya telah menjalani upacara membuang 'benda kotor' itu dan lesap RM82,000.
"Malah Isteri dan dua anak saya pula telah meninggalkan saya atas nasihat bomoh itu, saya kini sudah hilang segala-galanya," jelasnya.

Sumber : Utusan Malaysia

0 ulasan:

Catat Ulasan