Isnin, 29 Mac 2010

MAJLIS PERASMIAN DAN KULIAH UTAMA PERUBATAN ISLAM (DARUSSYIFA') NEGERI PERAK AMBILAN 2010

Tuan Guru Ketika Menyampaikan Kuliah Pertama



Majlis Perasmian dan kuliah perubatan Islam telah diadakan pada 28.03.2010 bertempat di Dewan PAKAT, Kota Lama Kiri, Kuala Kangsar. Ucap Utama, perasmian dan kuliah utama disempurnakan oleh Yg Dikasihi Tuan Guru Kita S.F Tuan Guru Dato' Dr Haron Din. Suasana dewan Pakat pada hari tersebut penuh sesak dengan kehadiran para pelatih dan ahli-ahli Darussyifa' seluruh Negeri Perak dimana dianggarkan lebih 200 orang hadir pada majlis tersebut.
Para pelatih khusuk mendengar kuliah

Para pelatih membacakan 10 Asas Pertama

Salah seorang pelatih mengajukan soalan

Pengambilan Pelatih Bagi Program Perubatan Islam (Darussyifa') Negeri Perak pada tahun ini dianjurkan oleh Darussyifa' Cawangan Kemunting. Ini adalah program ambilan ke lima bagi Darussyifa' Negeri Perak. Sebelum ini program sedemikian dianjurkan oleh Darussyifa' Cawangan Ipoh dengan kuliah diadakan di Dewan Masjid Sultan Idris Shah II (Masjid Negeri) dan Dewan Kuliah Utama Institut ad-Deen, Kg Melayu Ipoh. Bagi ambilan ke tiga, program sedemikian telah di anjurkan oleh Darussyifa' Kemunting bertempat di Kolej Telekom, Kemunting dengan Majlis Pengijazahan turut diadakan di Kolej yang sama. Bagi ambilan keempat, program dianjurkan bersama Darussyifa' Ipoh dan Kemunting dengan kuliah diadakan di Dewan Masjid Sultan Idris Shah II (Masjid Negeri) serta Majlis Konvokesyen di adakan di Dewan Institut Tadbir Islam (INTEM) Jalan Raja Musa Mahadi, Ipoh. Pada kali ini, Kelas perubatan islam sekali lagi dianjurkan buat kali keduanya oleh Darussyifa' Kemunting dengan memilih lokasi yang lebih strategik buat para pelatih di seluruh Negeri Perak. Daerah Kuala Kangsar dipilih memandangkan ia berada ditengah-tengah Negeri Perak dan memudahkan para pelatih dari seluruh Negeri Perak berkumpul.
Semoga para pelatih berjaya menamatkan kursus Pengubatan Islam ini dengan jayanya serta dapat berkhidmat kepada Masyarakat seluruhnya dengan keikhlasan yang sempurna. InsyaAllah

Tuan Guru diiringi ke kereta ketika bergerak pulang ke Bangi

0 ulasan:

Catat Ulasan