Sabtu, 10 Januari 2009

Ikhtiar Mengatasi Gangguan Di ILPA, Ipoh (Jumaat-9/1/2009)


Pada 9 Januari 2009, Rombongan Darussyifa' Ipoh telah dijemput oleh pihak pengurusan Institut Latihan Pegawai Awam (ILPA) untuk mengadakan ikhtiar bagi mengatasi gangguan yang berlaku di Institut Latihan tersebut sejak akhir-akhir ini. Rombongan Darussyifa' terdiri daripada 10 orang perawat hadir bagi mengadakan majlis zikir dan solat hajat di Institut tersebut. Ahli-ahli Darussyifa' telah berkumpul di Institut tersebut jam 7.05 malam

Majlis dimulai dengan azan dan solat maghrib secara berjemaah disusuli dengan solat hajat, bacaan yasin, zikir dan diakhiri dengan solat isyak. Majlis diketuai oleh A.F Us. Hj Che Leh b. Che Ali. Menurut salah seorang kakitangan Institut Latihan tersebut, telah berlaku beberapa insiden yang mengganggu kakitangan dan para peserta program di Institut Latihan itu sejak akhir-akhir ini. Gangguan tersebut berlaku diwaktu siang dan malam. Gangguan seperti bunyi orang menyapu sampah dan sebagainya sering berlaku menyebabkan rasa tidak senang dikalangan kakitangan Institut latihan tersebut. Semoga dengan ikhtiar yang dilakukan akan dapat mengatasi masalah gangguan tersebut.
Antara doa yang dipohon pada majlis zikir tersebut:-

"Ya Allah turunkanlah rahmat dan keberkatan bagi kami dan keatas tempat ini Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani."
"Ya Allah Kami meminta kebaikan bangunan ini, dan kebaikan yang ada di dalamnya, dan kemi berlindung dari keburukan bangunan ini dan keburukan yang ada di dalamnya dengan rahmat-Mu Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani"



Setelah selesai majlis zikir, aktiviti merenjis air yasin dan lada hitam dilakukan dan diketuai oleh A.F Hj Che Leh b. Che Ali ke seluruh bilik dan kawasan Institut Latihan. Semoga Institut Latihan ini dijauhkan Allah daripada gangguan makhluk halus tersebut. Setelah selesai, rombongan Darussyifa' dihidangkan dengan makan malam di kantin Institut Latihan tersebut.


Majlis tamat sekitar jam 10.30 malam.



Gambar sekitar Majlis Zikir Di Institut Latihan Pegawai Awam (ILPA)
9 Janurai 2009 (Jumaat)


Taklimat program oleh A.F Hj Che Leh b. Che Ali


Ahli-ahli Darussyifa' menjamu selera setelah selesai majlis zikir dilakukan.

0 ulasan:

Catat Ulasan